הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים | ד"ר אלון זיידמן טיפולי אסתטיקה ויופי הזרקת חומצה היאלורונית

עדכוני חדשות

חומצה היאלורונית הנה למעשה החומר גליקוזאמינוגליקאן לא גופרתי אניוני המצוי בכמות גדולה מאוד ברקמות חיבור, רקמות אפיתליות ועצביות. המיוחד בחומר זה שהוא מיוצר בקרום התא והוא נחשב למרכיב חשוב ביותר בתהליך החוץ תאי. הגליקוזאמינוגליקאן תורם מאוד לתקשורת הבין תאית בגוף האדם, להתחלקות ולנדידת התאים. אדם ממוצע נושא בגופו כ- 15 גרם של חומר זה והגוף שלנו מפרק ויוצר מחדש בכל עת גליקוזאמינוגליקאן. חומצה היאלורונית נמצאת בשימוש בטיפולים אסתטיים בעיקר בהזרקה לאזור השפתיים על מנת לעבות אותן.

טיפולי אסתטיקה עם חומצה היאלורונית

לקראת סוף שנות התשעים של המאה הקודמת התחילו להשתמש בחומצה היאלורונית לטיפולים אסתטיים. ייצור החומצה על ידי פרמנטציה בקטריאלית החל להיות פופולרי ולאחרונה, שימוש בחומצה זו מסייע בעיצוב הפנים של אנשים מתבגרים שמבקשים לשמר מראה צעיר לפניהם. בטכניקה הידועה כיום ניתן לעצב מחדש את האף, ליצור עצמות לחיים גבוהות יותר, לעבות את השפתיים ועוד. באמצעות חומצה היאלורונית מיוצר חומר למילוי קמטים אותו מזריקים לדרמיס האמצעי והעמוק, כך מתקנים גם שקעים בעור, צלקות ואי סימטריות.

אזורי טיפול מבוקשים

אזור הטיפול העיקרי או הפופולרי ביותר הנו אזור השפתיים ובנוסף, צדי הפה והאף. אזורים וטיפולים אסתטיים נוספים שמתבצעים באמצעות חומצה היאלורונית הם – הגדלת הפין אצל גברים, עיצוב עצמות לחיים ועצמות הפנים בכלל, שיפור הנפח באזורי פנים שונים, מילוי שקעים בצדי הראש, תיקוני אף והרמת גבות בשילוב בוטוקס.

הפעולה של חומצה היאלורונית

מה למעשה עושה החומצה ההיאלורונית שמוזרקת לפנינו או לכל אזור אחר בו היא יודעת לטפל? לחומצה זו תכונה המאפשרת לה לייצר ספיגת מים בכ- פי אלף מהמשקל שלה וכתוצאה מכך היא מעניקה נפח לרקמות אליהן היא הוזרקה.

תופעות הלוואי האפשריות כתוצאה מהזרקת חומצה היאלורונית

ראשית יש לציין שתופעות הלוואי שעשויות להתפתח עקב הזרקה של חומצה היאלורונית חולפות בתוך מספר שעות או במקרה הגרוע לאחר ימים ספורים ולא יותר מכך ולכן, אין צורך לדאוג בהקשר זה. תופעות לוואי שכיחות כתוצאה מההזרקה הן: אדמומיות באזור ההזרקה, נפיחות באזור ההזרקה, כאב מקומי ולעיתים נדירות יותר שטפי דם. במידה ונוצר זיהום מקומי עקב ההזרקה יש להיוועץ ברופא והוא עשוי לטפל בדבר באמצעות אנטיביוטיקה. טיפול שגוי שייצר גושים לא נעימים יטופל באמצעות היאלורונידאז שהוא אינזים המפרק את החומצה שהוזרקה.

טכניקת ההזרקה המקובלת

קיימות טכניקות שונות של הזרקת חומצה היאלורונית אולם, בשנים האחרונות מרבית המטפלים מזריקים בשיטה שפותחה על ידי דוקטור בינג'מין אשר הצרפתי. מדובר בהזרקה בקנולות שהן מחטים קהות וארוכות במיוחד, היתרון של הקנולות הוא שניתן לבצע הזרקה בנקודה אחת ממנה מתפשט החומר לאזורים קרובים נוספים אליהם המטפל רוצה להגיע. העובדה שאין צורך בכניסות מרובות במקומות שונים להזרקה מפחיתה משמעותית את הסיכוי לשטפי דם. למרות ששיטה זו הפכה למבוקשת ביותר ועל פניו היא הבטוחה והמבטיחה ביותר עדין לא ידוע מה קורה לשכבה התת עורית דרכה מוזרק החומר.

המניפולציה שמשדרגת את הטיפול

חומצה היאלורונית נמצאת באופן טבעי בגוף האדם אך יש לה בעיה שבדיוק בגללה אנשים מתבגרים סובלים מקמטים בפנים, החומצה ההיאלורונית מתפרקת די במהירות. כדי למנוע את התפרקותה המהירה נלקחת החומצה למעבדה שם היא עוברת מניפולציה שהופכת אותה לקשה יותר לפירוק וכך, הטיפול שמבוצע מאריך ימים ושומר לאורך זמן על המראה שרצה המטופל.

חסרונות הטיפול בחומצה היאלורונית

• הטיפול בחומצה היאלורונית, על פי רוב יחזיק רק מספר חודשים ולכן יש לחזור על הפעולה מידי פעם.
• למרות שחומצה היאלורונית נחשבת לחומר בטוח היא עלולה לייצר נזקים במידה והטיפול מתבצע על ידי מטפל לא מיומן ומקצועי.
• חומצה היאלורונית איננה מתאימה להזרקה באזורים אחרים בגוף למעט הפנים והפין.

הבטיחו לעצמכם טיפול מוצלח

חומצה היאלורונית היא מושג כולל למכלול של מוצרים שמשפיעים על הגוף בדרכים שונות לפרקי זמן שונים. על מנת להבטיח לעצמכם הצלחה בטיפול מומלץ מאוד לבחור ברופא מנוסה ברפואה אסתטית שמכיר את מגוון החומרים, וידע להתאים את הטיפול המדויק לכם. כדאי לעשות תאום ציפיות מול הרופא המטפל שיכלול תאום תקציב, מה אתם מבקשים להשיג מהטיפול ומומלץ לדבר גם על החששות שלכם מהטיפול באם קיימים חששות כאלה. תאום הציפיות עשוי למנוע אכזבות מיותרות.

 

 

 

 

בדיקה ראשונה ויעוץ ללא תשלום

מלאו פרטיכם בטופס ואנו ניצור קשר

    מאשר הצטרפות וקבלת מייל פרסומי מעת לעת

    ד"ר סיגל דגן - הלבנת שיניים

    דר' אלון זיידמן

    אני מאמין

    "תחלום בגדול, תחייך חיוך גדול יותר"

    משמעות החיוך: ביטחון עצמי, הצלחה, בריאות ואושר

    ד"ר סיגל דגן - הלבנת שיניים

    [email-subscribers namefield="NO" desc="" group="Public"]
    ×

    שיחת ווטסאפ